És fàcil identificar el tub d'escapament a la part posterior del vehicle. El que pocs saben és que és el final d'un sistema format per diversos components, com el silenciador o el catalitzador, la funció del qual és minimitzar el so de les explosions del motor, així que com que els gasos de la combustió surtin a l'exterior.
Els tubs d'escapament de sèrie estan fabricats per assegurar l'eficiència de combustible i el so dels vehicles. Però hi ha conductors que prefereixen una opció més potent, a nivell de cavalls i so, i el modifiquen. Si aquest és el teu cas, tingues en compte que has d'optar sempre per un tub d'escapament homologat, per evitar un desfavorable a l'hora de passar la ITV.
Amb el pas del temps el tub d'escapament pot oxidar-se, donant lloc a trencaments. Si passa, ho notaràs ja que el tub d'escapament fará soroll. Però a més del soroll, deixarà de complir amb les seves funcions. Per tant, si acumula gasos al motor en lloc d'expulsar-los, reduirà la seva eficiència i augmentarà el consum de combustible. De la mateixa manera, tampoc podrà evitar que els gasos passin a l'interior de l'habitacle, intoxicant així als passatgers, i contaminant més.
Quan hi ha una fissura al tub d'escapament, suposa un defecte lleu a la ITV, ja que es tracta d'un problema petit que pot solucionar-se de manera senzilla i econòmica: soldant-ho. No obstant això, si no es repara com més aviat, podria provocar danys més greus i cars en el tub d'escapament que suposarien canviar el tub d'escapament per complet, alguns dels silenciadors o, en el pitjor dels casos, el catalitzador, a més de un desfavorable a la ITV.
Així que, si escoltes un soroll metàl·lic, molt probablement hi hagi algun problema en el tub d'escapament. No t'arrisquis i porta-ho a reparar per evitar perdre diners en combustible o en una reparació més costosa.