Els progressos en el restabliment del servei d'ITV a Menorca: contactats tots els clients que van demanar cita durant la vaga

05 - 02 - 2024
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland

Després del primer comunicat de premsa publicat l'1 de setembre passat anunciant les mesures plantejades com a part del pla de recuperació de la prestació del servei d'ITV i les accions de seguiment i supervisió per part del Consell Insular, els nostres esforços, l'empresa concessionària, es tradueixen en els resultats següents:

  • S'ha contactat ja amb tots els clients que es van veure afectats durant el periode de vaga i van deixar les seves dades de contacte per ser citats i passar l'inspecció tècnica del seu vehicle.
  • Durant la primera quinzena del mes de gener, es van obrir més de 725 noves cites amb la finalitat de poder mobilitzar i avançar inspeccions. Part d'aquestes noves cites s'obren amb caracter setmanal i posant a disposició a la web. La resta, són completades contactant directament amb el client per avançar cites de vehicles amb la ITV caducada.
  • El volumen de inspecciones pendientes se situaba en unas 6.500 al finalizar la huelga, de las cuales hemos reducido alrededor de 6.000.
  • Hem incorporat 8 inspectors nous a l'estació ITV de Maó i un a Ciutadella.

El Consell Insular continua en la tasca de supervisió directa de les accions compromeses, així com de l'evolució dels indicadors de prestació del servei que permetin continuar millorant fins a aconseguir l'estabilització del servei d'ITV a l'illa. Així mateix, recordem que és la pròpia concessionària - TÜV Rheinland Certio - qui està contactant amb els clients per reprogramar les cites.


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Després d'una mica més de dos mesos de vaga a les estacions ITV de Maó i Ciutadella, de l'illa de Menorca, quantifiquem en 6.500 les inspeccions que s'han deixat de fer durant aquest període.

Els efectes de la vaga s'han vist agreujats per la manca de disponibilitat de personal qualificat a l'illa que permeti completar la plantilla fixa d'inspectors a les dues estacions, cosa que ha portat, en conjunt, a l'actual demora en la prestació servei.

Per corregir aquesta situació i millorar la disponibilitat de dates properes per passar la ITV a mitjà termini, hem presentat un pla d'accions centrat principalment a augmentar la capacitat de producció mitjançant, entre d'altres, contractació de nous inspectors per completar la plantilla de personal fix de les estacions i el desplaçament d'inspectors qualificats d'altres regions per a reforç temporal, a més de començar a treballar en ampliació d'horaris d'atenció al públic. En aquest sentit, les mesures proposades permetran anar ampliant de manera immediata la disponibilitat de cites i anirem contactant amb els clients per oferir-vos una nova cita.

Com a avenç de la informació que serà publicada regularment, durant la setmana 35 de l'any, ja s'han recol·locat al voltant d'un centenar de cites. S'espera que aquest ritme es vagi incrementant fins a la total recuperació de la prestació del servei.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

Cadenes, fundes i neumàtics d'hivern

14 - 01 - 2021

Quina és la millor opció?

Què és i per a què serveix la Carta Verda?

07 - 07 - 2022 Si estàs pensant en fer un viatge en cotxe fora d'Espanya, això t'interessa. La Carta Verda és un certificat internacional de l’assegurança que acredita que un conductor està assegurat en un país adherit a aquest sistema.

Diesel o benzina?

16 - 12 - 2022 Aquesta és una de les principals preguntes de que tot aquell que es vol comprar un cotxe.