Sistemes de seguretat en cotxes: AEB

09 - 06 - 2022
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
AEB són les sigles en anglès de Autonomous Emergency Braking i que la seva traducció significa frenada d'emergència autònoma. És un dels majors avanços de seguretat viària des del cinturó de seguretat, ja que, a més d'ajudar a frenar el conductor augmentant la pressió de frenada davant d'una emergència, actua amb independència del conductor per evitar una imminent col·lisió.
 
El sistema consta d'un radar que es troba a la part frontal del cotxe i si aquest detecta un obstacle davant, com un cotxe, un pal o un senyal s'activa la frenada d'emergència autònoma. Els sistemes més sofisticats poden fins i tot detectar vianants, ciclistes o animals, encara que per això se sol necessitar una funció afegida, ja que es necessita d'una càmera de major resolució, així com un maquinari i un programari que processi imatges més potent.
 
El AEB pot implementar-se en els cotxes amb diferents capacitats: per una banda, el que actua fins als 30, 40, 50 o 60 km/h, és a dir, a velocitats baixes freqüents a les ciutats. I, de l'altra, els que actuen a velocitats més elevades (200 km / h) en carreteres convencionals i fins i tot en autovies. La majoria, però, solen actuar a partir de 5 km per no resultar molest en les maniobres de funcionament.
 
EL AEB serveix per frenar un cotxe fins aturar-lo si fos necessari quan el sistema detecta que pot xocar per darrere amb el vehicle que el precedeix. Gràcies al fet que cada vegada més cotxes equipen aquest sistema, i a la seva evident eficàcia, s'evitarà un gran nombre de col·lisions per abast. Amb això, es reduirà el nombre de víctimes i de ferits per fuetada cervical.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

Funció i ús de les llums

19 - 01 - 2022 Potser sembli una evidència, però la gran majoria de conductors no utilitza correctament les llums del seu cotxe. És més, des que les llums de marxa diürna són obligatòries per a tots els vehicles matriculats a partir del 2011 i, la majoria d'ells, porten l'encesa de llums d'encreuament automàtica s'han generat noves situacions una mica problemàtiques.

Canviar les llandes al teu cotxe

04 - 11 - 2021

Si modifiques les llandes del cotxe, ho has de legalitzar a la ITV?

Com actuar quan s'acosta una ambulància

03 - 11 - 2022 Per a una ambulància cada minut compte i guanyar temps gràcies a la bona actitud dels conductors en les vies pot ajudar a salvar vides. Segur que en algun moment t'has trobat en aquesta situació mentre estàs en un embús, potser el moment més caòtic perquè es produeixi una emergència.