La personalització de les motos és habitual entre els amants dels vehicles de dues rodes i sembla que l'estètica retro tan característica de les Cafè Racer es podria considerar un estil de vida. Tot i que en els seus orígens, allà en els anys 50, al Regne Unit, es modificaven no només per estètica sinó també per convertir les motos de diari en un vehicle més esportiu, veloç i amb més adherència als revolts.
Avui en dia, tal com ja hem comentat en alguna ocasió, a Espanya qualsevol modificació que faci variar les característiques de qualsevol vehicle, es considera una reforma i, per tant, cal legalitzar-a la ITV. Així que, si tens una moto i vols personalitzar-la per donar-li aquest estil retro tan característic, primer, assegura't si pots fer allò que desitges -ja que hi ha reformes que no estan permeses, com modificar el bastidor de la moto- i si la modificació requereix passar per la ITV o no.
Efectivament, hi ha modificacions que pots fer sense haver de legalitzar-les. Aquestes són:
- La pintura: pots pintar el teu Cafè Racer com més t'agradi.
- Substituir el silenciós del tub d'escapament o el catalitzador per altres homologats.
- Els neumàtics: aquests han de ser homologats, és a dir, que les seves característiques compleixin amb les de la fitxa tècnica o, si no, es comprova l'equivalència dels neumàtics.
- El seient: sempre que no s'alteri el nombre de places ni els punts d'ancoratge. Tingues en compte que si porta agafador incorporat, el nou seient també haurà de dur previst.
- Instal·lar una cúpula: la cúpula ha d'estar homologada i, a més, no ha de superar l'altura màxima permesa en l'homologació de la moto.
En canvi, si vols canviar algunes de les parts que t’esmentem a continuació (t’anomenem les reformes més freqüents, no totes), haureu de passar la ITV a legalitzar-les:
- Modificar la ubicació de la placa de matrícula.
- Modificar el sistema d'admissió de la moto, com qualsevol programació de les unitats de comandament i injecció.
- Canviar del dipòsit de gasolina.
- Modificació del pedal de marxes, per exemple per retardar-lo, o bé el pedal de fre.
- Reforma del sistema de suspensió.
- Modificació del sistema de direcció, per exemple canviant la tija.
- Canviar el manillar.
- Canviar la ubicació dels retrovisors.
- Modificació d'intermitents i llums.
- Substitució del velocímetre.
- Modificació o eliminació del cavallet.
- Modificació o eliminació del carenat.
- Reformes en el sistema de frens, per exemple, en el cas dels frens de disc, la seva substitució ha d'estar legalitzada, si els discos són de major diàmetre.
- Reformes relacionades amb el seient, com per exemple, que modifiquin el nombre de places o la seva ubicació a la moto o el agafador.
Si has de legalitzar alguna de les modificacions realitzades, consulta en el nostre article
Reformes de vehicles la documentació que necessites. I, si tens qualsevol dubte, pots contactar amb les nostres
estacions ITV per solucionar-la.
No obstant això, gràcies a que les Cafè Race són tan populars i exclusives, hi ha fabricants com BMW, Triumph, Honda o Yamaha, que ja opten per treure al mercat motos amb aquesta estètica.