Tot i que en moltes ocasions diem roda quan ens referim a pneumàtic, la roda d'un cotxe està formada pel pneumàtic i la llanda, que és la part on es munta el pneumàtic, el disc de roda i l’embellidor. De manera que la principal funció de la llanda és la d'unir el pneumàtic a la resta de cotxe.
La principal funció de les llandes és aportar estabilitat en la trajectòria del cotxe. Les llandes també s'encarreguen de suportar el pes del vehicle quan està aturat. D'aquí que si alguna de les quatre rodes no té llanda, patirà una càrrega més gran que la resta i, per tant, un major desgast.
Tot i que totes facin la mateixa funció, hi ha diferents tipus de llantes, les més comunes d'acer o d'aliatge d'alumini.
Les llandes d'acer són més econòmiques i resistents, ja que en els xocs contra vorades, per exemple, solen quedar intactes. No obstant això, no solen destacar per la seva estètica, el seu disseny més tancat refrigera pitjor els frens i són una mica més pesades, la qual cosa influeix en la despesa de combustible.
Les llandes d'aliatge solen ser més estètiques i més lleugeres el que influeix positivament en el comportament del cotxe. Per contra, són més delicades als cops.
A causa d’aquest component estètic que aporten les llantes a el cotxe, és normal voler-les modificar. El més senzill és modificar-les per altres equivalent segons el perfil de llanda corresponent amb la fitxa tècnica del vehicle. Si no coincideixen, es considerarà una reforma que hauràs legalitzar en una estació ITV. Si aquest és el teu cas, consulta:
què necessites per canviar les llandes del teu cotxe.