Neumàtics d'hivern

11 - 02 - 2021

Escrit per Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland
Com saps, el neumàtic és l'únic element del nostre cotxe que està en contacte amb el terra i aquest contacte ho és tot: a ell li devem que el cotxe es mogui o s'aturi segons el nostre gust. A l'hivern, les condicions de la carretera canvien, de manera que també hauries de canviar els neumàtics, especialment si sols circular per entorns d'extrema duresa, on sigui freqüent la neu i el gel a la carretera.

Quan la temperatura descendeix a menys 7º és normal que el neumàtic convencional pugui perdre adherència, perquè el seu compost està pensat per treballar a temperatures més altes. Per tant, la goma del neumàtic no arriba l'elasticitat necessària per agafar-se adequadament al paviment, el que és més fàcil que el cotxe patini i rellisqui. Però, a més del fred, a l'hivern és freqüent que plogui, neu i geli.

Per aquestes condicions climatològiques, els neumàtics d'hivern són la millor opció, ja que són els que ofereixen millors prestacions per afrontar-les de manera segura a la carretera. A part del compost de goma, preparat per al fred, hi ha altres dos aspectes molt importants que milloren l'adherència del neumàtic d'hivern respecte al convencional davant aquestes circumstàncies.

D'una banda, està l'estructura del neumàtic, que és més elàstica i té una mica més de superfície que entra en contacte amb el terra. Per l'altre, el dibuix del neumàtic té més canals, que són més profunds i amples per poder evacuar més aigua i tenir més adherència sobre un paviment mullat. Gràcies a això, un neumàtic d'hivern és més difícil que pateixi aquaplaning quan plou.

Així mateix, el dibuix del neumàtic d'hivern inclou unes ratlles més petites, conegudes com petites làmines, que tenen dues funcions: augmentar l'elasticitat i capacitat de deformació del neumàtic i retenir partícules fines de neu, gel i fang amb la finalitat que s'adhereixi millor a l'asfalt.

Has de saber que, els neumàtics d'hivern porten el marcatge M + S, però no tots els neumàtics amb el marcatge M + S són de neu. Els neumàtics de 4x4 i els de camió dels eixos diferencials també poden disposar d'aquest marcatge i no per això són neumàtics de neu. Fins i tot alguns neumàtics per a totes les estacions (all seasons) tenen aquest marcatge. L'únic marcatge que ens permet reconèixer un neumàtic d’hivern és el símbol alpí, un pictograma que representa una muntanya de 3 pics amb un floc de neu. Es coneix com 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake).

Si optes per neumàtics d'hivern, conduiràs més segur, perquè, com venim dient, millora l'adherència, dóna més tracció i pot arribar a reduir la distància de frenada fins a un 49%. A més de valorar si canviar-te els pneumàtics, no oblidis llegir les nostres recomanacions generals per conduir a l'hivern.

Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland
Llicenciada en periodisme i especialitzada en l'àmbit del marketing online des de fa més de 12 anys. Actualment, responsable de Comunicació i Màrketing d'ITV a TÜV Rheinland.

Les ITV de Certio ja són blau TÜV Rheinland

09 - 02 - 2023

Després de la compra Certio, les estacionis ITV de Catalunya ja han perdut el seu característic color verd i ja han canviat la imatge al blau corporatiu de TÜV Rheinland.

El testimoni MIL a la ITV

17 - 11 - 2021
Quan el testimoni MIL es queda encès de manera esporàdica o fixa al tauler de control del vehicle indica que hi ha alguna fallada en el motor, el que no queda clar és quin tipus avaria hi ha. Sin embargo, si esta luz está encendida en el momento de pasar la ITV, será motivo de rechazo por considerarse un defecto grave, normalmente relacionado con la inyección, la combustión o el sistema de alimentación del vehículo.

Com fer front a les retencions

28 - 03 - 2022 Si cada dia agafes el cotxe per anar de casa a la feina i de la feina a casa, és probable que et trobis amb retencions a la carretera. I, a vegades, les retencions són més llargues i duradores perquè s'ha produït algun accident de trànsit.