Mantenir la teva moto en forma

01 - 10 - 2021
Ma Dolores Serra

Escrit per Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Tenir la teva moto en forma és sinònim de seguretat. Per això has de realitzar un bon manteniment i fer les revisions que aconsella el fabricant, a més de passar la ITV. No obstant això, per tenir la teva moto a punt és bo que vagis més enllà i que cada cert temps revisis alguns punts, sobretot, si fas diversos quilòmetres amb ella.

Quins punts essencials de la teva moto has de revisar amb relativa freqüència?

El nivell d'oli: revisar el nivell d'oli de la moto és un bàsic pel correcte funcionament de la moto i evitar avaries sèries. Normalment, en el càrter sol haver un ull de bou o un tap amb una vareta que t’ajudarà a saber si es necessari omplir-lo o no. En el cas que sigui necessari, es recomanable seguir les indicacions del fabricant.

Els neumàtics: es perillós anar amb uns neumàtics massa gastats, desinflats o excessivament inflats. Per això és important que, almenys un cop al mes, revisis la pressió dels neumàtics. També fes una ullada a la profunditat del dibuix, encara que amb menys freqüència, i, al mateix temps, mira que no hi hagi esquerdes, talls o formacions estranyes en els neumàtics de la teva moto.

La cadena: la cadena hauria d'estar tensada, tal com marca el manual de la moto, i procurar que estigui correctament engreixada.

Les pastilles de fre: per assegurar-te que l'estat de les pastilles de fre de la moto estan en bon estat, has de fixar-te en les ranures de la seva superfície. Si veus que estan molt desgastades, és recomanable que portis la moto al taller perquè les canviïn com més aviat millor, per evitar que la pastilla fregui amb la part metàl·lica del disc i l'avaria sigui més cara.

Neteja de la moto: la neteja és un factor fonamental per a la cura i manteniment de la moto, ja que així es com s'evita que la brutícia s'acumuli i entri per les juntes dels diferents components de la carrosseria. Algunes motos no suporten bé rentar-les amb aigua a pressió, així que, la millor opció és una galleda d’aigua i una esponja. Utilitza sabons especials perquè no es mengi la brillantor o afecte a la pintura de la moto.

Així tindràs la moto sempre en forma. No oblidis demanar cita ITV si fa més de 4 anys que la tens o ja fa dos anys de l'última vegada que la vas passar.
Ma Dolores Serra

Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyera industrial especialitzada en Mecànica de Màquines. És la Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 20 anys d'experiència al sector de la ITV.

Imprescindibles per anar en moto a l'hivern

31 - 05 - 2022 Segurament l'hivern no és la millor època per conduir una moto, ja que el fred se sent molt més en el cos. Perquè puguis gaudir més de sortir amb la moto o simplement vols evitar arribar com un glaçó de gel al teu destí, volem donar-te alguns consells.

Per què s’encarrega el test de fallo de motor

27 - 01 - 2022

Troba en el quadre de comandament el testimoni de fallo en el motor encès no és bo i hauria de ser un motiu de preocupació de qualsevol conductor. Per què?

Amb quants defectes passes la ITV?

14 - 07 - 2022
És possible que hagis escoltat dir que a partir de 5 defectes lleus et rebutgen la ITV. Això és totalment fals. No hi ha un nombre màxim de defectes lleus que impedeixin superar favorablement la ITV. Si la inspecció tècnica del vehicle només té errors lleus no es rebutjar.