Les avaries dels cotxes híbrids

01 - 12 - 2022
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
El creixement dels cotxes híbrids està tenint lloc a un ritme molt ràpid. És lògic ja que no tenen problemes amb l'autonomia, com passa amb els vehicles 100% elèctrics, i el seu motor tèrmic alleuja la càrrega de treball del bloc de combustió, el que a priori pot notar-se un estalvi pel que fa a combustible. A més, contamina menys que un vehicle dièsel o gasolina, el que és fantàstic per al medi ambient i per evitar possibles problemes de restriccions de circulació.

Però res és perfecte i els híbrids, com qualsevol altre tipus de vehicle, també s’avaria. No obstant això, per ser un tipus de cotxe bastant nou encara no són tan populars les avaries més freqüents dels cotxes híbrids. Així que te les desvetllem:

Caixa de canvis associada a l'inversor: la probabilitat que es faci malbé és baixa, però la destaquem perquè és la pitjor avaria d'un híbrid, ja que es tracta d'una peça fonamental del vehicle. Tot i que molts creuen que el sistema de frenada és el responsable de la regeneració energètica, la veritat és que aquesta és gràcies a quan la caixa de canvis reté. Si fallés, el funcionament del vehicle també, ja que sense ella el vehicle ni tan sols arrencaria.

Cablejat del sistema elèctric: a partir dels 60.000km, els cables comencen a patir un deteriorament fins al punt que poden arribar a cremar-se. Si només cal canviar el cablejat, el cost girarà al voltant dels 100€. Però si s'ha malmès tot l'equip elèctric, és possible que sigui necessari canviar-lo per complet i, per tant, s’haurien de substituir tant els cables com la bateria, una reparació que podria arribar als 7.000 €.

Junta de culata: aquest problema sol sortir quan el vehicle ronda els 300.000km. Així que si el cotxe arriba a aquesta xifra ja ha demostrat la seva vàlua. Arribat a aquest punt, és molt probable que sigui necessari canviar la bateria, en el cas que el teu híbrid sigui dels no endollables. Es recomana canviar també la bateria de servei per garantir un funcionament equilibrat.

Connector de servei: els híbrids endollables poden tenir problemes amb el connector de servei, perquè durant el procés de càrrega el connector arribar a temperatures molt elevades que, en casos extrems, podria cremar-se. Per evitar-ho, és recomanable anar canviant el connector si mostra signes de deteriorament o, en cas que es cremi, substituir el cotxe per la versió de híbrid no endollable.

Com sempre diem, la millor manera de prevenir qualsevol avaria en qualsevol tipus de vehicle és realitzar un bon manteniment. Així que, no oblidis que els híbrids tenen la seva part de motor de combustió i, com a tal, aquesta part requereix de les mateixes necessitats que aquests. Però també d'altres cures per la seva banda elèctrica, per exemple, es recomana netejar regularment el sistema de refrigeració per evitar problemes d'escalfament.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

Reservar cita prèvia ITV

25 - 08 - 2022

Per poder oferir a tots els nostres clients un bon servei amb el mínim temps d'espera per a passar la ITV, aconsellem reservar hora. Tot i que no és obligatori reservar cita prèvia ITV, és recomanable perquè és la forma que utilitzen les estacions de planificar les inspeccions diàries.

La ITV d'un vehicle extracomunitari

27 - 04 - 2021 Estàs pensant d’adquirir un vehicle d'un país que no forma part de la Unió Europeu i portar-lo a Espanya? Si és així, has de saber que la llei espanyola obliga a matricular el vehicle sempre, perquè pugui circular.

Els dièsel a la ITV

27 - 05 - 2021

En què consisteix la prova dels dièsel a la ITV?