Les avaries dels cotxes híbrids

01 - 12 - 2022
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
El creixement dels cotxes híbrids està tenint lloc a un ritme molt ràpid. És lògic ja que no tenen problemes amb l'autonomia, com passa amb els vehicles 100% elèctrics, i el seu motor tèrmic alleuja la càrrega de treball del bloc de combustió, el que a priori pot notar-se un estalvi pel que fa a combustible. A més, contamina menys que un vehicle dièsel o gasolina, el que és fantàstic per al medi ambient i per evitar possibles problemes de restriccions de circulació.

Però res és perfecte i els híbrids, com qualsevol altre tipus de vehicle, també s’avaria. No obstant això, per ser un tipus de cotxe bastant nou encara no són tan populars les avaries més freqüents dels cotxes híbrids. Així que te les desvetllem:

Caixa de canvis associada a l'inversor: la probabilitat que es faci malbé és baixa, però la destaquem perquè és la pitjor avaria d'un híbrid, ja que es tracta d'una peça fonamental del vehicle. Tot i que molts creuen que el sistema de frenada és el responsable de la regeneració energètica, la veritat és que aquesta és gràcies a quan la caixa de canvis reté. Si fallés, el funcionament del vehicle també, ja que sense ella el vehicle ni tan sols arrencaria.

Cablejat del sistema elèctric: a partir dels 60.000km, els cables comencen a patir un deteriorament fins al punt que poden arribar a cremar-se. Si només cal canviar el cablejat, el cost girarà al voltant dels 100€. Però si s'ha malmès tot l'equip elèctric, és possible que sigui necessari canviar-lo per complet i, per tant, s’haurien de substituir tant els cables com la bateria, una reparació que podria arribar als 7.000 €.

Junta de culata: aquest problema sol sortir quan el vehicle ronda els 300.000km. Així que si el cotxe arriba a aquesta xifra ja ha demostrat la seva vàlua. Arribat a aquest punt, és molt probable que sigui necessari canviar la bateria, en el cas que el teu híbrid sigui dels no endollables. Es recomana canviar també la bateria de servei per garantir un funcionament equilibrat.

Connector de servei: els híbrids endollables poden tenir problemes amb el connector de servei, perquè durant el procés de càrrega el connector arribar a temperatures molt elevades que, en casos extrems, podria cremar-se. Per evitar-ho, és recomanable anar canviant el connector si mostra signes de deteriorament o, en cas que es cremi, substituir el cotxe per la versió de híbrid no endollable.

Com sempre diem, la millor manera de prevenir qualsevol avaria en qualsevol tipus de vehicle és realitzar un bon manteniment. Així que, no oblidis que els híbrids tenen la seva part de motor de combustió i, com a tal, aquesta part requereix de les mateixes necessitats que aquests. Però també d'altres cures per la seva banda elèctrica, per exemple, es recomana netejar regularment el sistema de refrigeració per evitar problemes d'escalfament.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

La prova de contaminació de la ITV

06 - 05 - 2021

A la ITV, és la mateixa prova per als vehicles dièsel que per als benzina? Què es mesura en cada cas?

La caducitat de la ITV

04 - 03 - 2021

Com saber quan caduca la ITV? Hi ha un marge de dies per circular amb l'ITV caducada?

ITV de vehicles agrícoles

02 - 04 - 2024 Quan pensem en la ITV, solem pensar en la inspecció dels cotxes particulars, però inspeccionem molts altres tipus de vehicles, com ara els vehicles agrícoles, per garantir que també són segurs. Són vehicles de treball sovint amb un ús intensiu en condicions exigents, ja que solen operar en terrenys irregulars i això pot provocar el desgast accelerat de certs components.