La calefacció del cotxe

23 - 12 - 2021
Ma Dolores Serra

Escrit per Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
A tots ens agrada conduir amb comoditat i amb una temperatura agradable: a l'estiu amb l'aire condicionat i a l'hivern amb la calefacció. Aquests dos sistemes funcionen de manera diferent, en aquesta ocasió parlarem de com funciona el sistema de calefacció i intentarem aclarir alguns dubtes.

A diferència de l'aire condicionat, la calefacció gairebé no consumeix combustible, gràcies a que aprofita la calor que es desprèn del propi funcionament del motor, concretament del radiador de refrigeració. El que sí gasta, encara que molt poc, és el ventilador que s'encarrega de que l'aire passi per tot l'habitacle, ja que consumeix energia elèctrica de la bateria.

Aquesta explicació resol el dubte de per què quan puges al cotxe a l'hivern, no surt directament calor quan encens la calefacció. I, per aquesta mateixa raó, val la pena esperar una mica a posar la calefacció quan vam arrencar el cotxe, ja que, si aquest no està calent, l'aire que surti de les reixetes tampoc ho serà.

Si el motor del cotxe ja porta una estona encès però la calefacció segueix sense treure aire calent, és possible que li falti líquid refrigerant al cotxe. De fet, si hi ha una pèrdua de refrigerant, la primera zona a quedar-se sense ell és el radiador.

Finalment et recomanem que seleccions l'opció de distribuir l'aire calent a la sortida dels peus, ja que, com saps, l'aire calent tendeix a pujar. D'aquesta manera, aconseguiràs un major confort. I, si el parabrisa s'entela, dirigeix ​​la sortida de l'aire cap a ell.
Ma Dolores Serra

Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyera industrial especialitzada en Mecànica de Màquines. És la Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 20 anys d'experiència al sector de la ITV.

Tub d'escapament

11 - 04 - 2022 És fàcil identificar el tub d'escapament a la part posterior del vehicle. El que pocs saben és que és el final d'un sistema format per diversos components, com el silenciador o el catalitzador, la funció del qual és minimitzar el so de les explosions del motor, així que com que els gasos de la combustió surtin a l'exterior.

Les ITV de Certio ja són blau TÜV Rheinland

09 - 02 - 2023

Després de la compra Certio, les estacionis ITV de Catalunya ja han perdut el seu característic color verd i ja han canviat la imatge al blau corporatiu de TÜV Rheinland.

La ITV d'un vehicle extracomunitari

27 - 04 - 2021 Estàs pensant d’adquirir un vehicle d'un país que no forma part de la Unió Europeu i portar-lo a Espanya? Si és així, has de saber que la llei espanyola obliga a matricular el vehicle sempre, perquè pugui circular.