A tots ens agrada conduir amb comoditat i amb una temperatura agradable: a l'estiu amb l'aire condicionat i a l'hivern amb la calefacció. Aquests dos sistemes funcionen de manera diferent, en aquesta ocasió parlarem de com funciona el sistema de calefacció i intentarem aclarir alguns dubtes.
A diferència de l'aire condicionat, la calefacció gairebé no consumeix combustible, gràcies a que aprofita la calor que es desprèn del propi funcionament del motor, concretament del radiador de refrigeració. El que sí gasta, encara que molt poc, és el ventilador que s'encarrega de que l'aire passi per tot l'habitacle, ja que consumeix energia elèctrica de la bateria.
Aquesta explicació resol el dubte de per què quan puges al cotxe a l'hivern, no surt directament calor quan encens la calefacció. I, per aquesta mateixa raó, val la pena esperar una mica a posar la calefacció quan vam arrencar el cotxe, ja que, si aquest no està calent, l'aire que surti de les reixetes tampoc ho serà.
Si el motor del cotxe ja porta una estona encès però la calefacció segueix sense treure aire calent, és possible que li falti líquid refrigerant al cotxe. De fet, si hi ha una pèrdua de refrigerant, la primera zona a quedar-se sense ell és el radiador.
Finalment et recomanem que seleccions l'opció de distribuir l'aire calent a la sortida dels peus, ja que, com saps, l'aire calent tendeix a pujar. D'aquesta manera, aconseguiràs un major confort. I, si el parabrisa s'entela, dirigeix la sortida de l'aire cap a ell.