Com saber quins neumàtics triar

29 - 09 - 2022

Escrit per Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland
No hi ha defectes lleus a la ITV quan es parlem de neumàtics: o estan en perfecte estat o no són segurs per a conduir. Per tant, si els pneumàtics estan desgastats o són vells, és imprescindible canviar-los per uns de nous. És així de fàcil. I, si pot ser, de la millor qualitat possible.

Quan cal substituir-los?

D'una banda, els neumàtics caduquen. Per tant, el fabricant pauta la data de caducitat segons la marca i el model del vehicle.

De l'altra, la raó més evident i necessària: el desgast dels neumàtics. En els cotxes, quan el dibuix de la goma té una profunditat inferior a 1.6mm, vol dir que toca canviar-los. El desgast dels neumàtics també pot venir perquè les gomes es veuen quarterades o amb esquerdes, a causa del sol, la humitat o la sal a la carretera a les zones de muntanya.

Tipus de neumàtics

Podem distingir entre tres tipus de neumàtics, segons el tipus de goma d'aquests. A Espanya, els més demandats són els neumàtics d'estiu, pensats per funcionar perfectament a partir dels 7º de temperatura en endavant. No obstant això, no serveixen per al fred extrem i la neu.

Per a aquestes circumstàncies, hi ha els neumàtics d'hivern, ideals per afrontar les condicions fredes de l'hivern sense perdre adherència, gràcies a que la seva estructura és més elàstica i el dibuix del neumàtic més profund i ample.

Finalment, els neumàtics mixtos, també coneguts com all season, són els més versàtils per portar durant tot l'any. No obstant això, amb la calor es desgasten més que els d'estiu i en neu no exclouen portar cadenes com sí que fan els d'hivern.

Depenent d'on visquis i per on sols desplaçar-te, et convindran més un tipus o un altre.

Com llegir l'etiqueta?

Com llegir l'etiqueta neumatics?

Des de fa uns anys, els neumàtics porten un adhesiu que mostra tres informacions: la resistència al rodament, l'adherència sobre les superfícies mullades i el soroll.

La resistència al rodament s'especifica amb lletres, de la A (la més eficient) a la G (la menys eficient). Entre aquestes dues lletres pot haver una diferència de consum de fins a un 7,5% en tota la vida útil del neumàtic. Però també cal tenir en compte que, com menor sigui la resistència al rodament, menor serà l'adherència. Per tant, una lletra serà millor per a tu segons el teu tipus de conducció, més econòmica o més segura.

La segona dada, la capacitat de frenada sobre sòl mullat, també s'especifica amb lletres que van de l'A a la G. Potser t'ajudi a conèixer la seva relació si et diem que, una frenada d'emergència a 80km/h, es realitzarà 18 metres abans si circules amb neumàtics A en comptes de G.

Dit tot això, el preu no ha de ser el factor principal per triar un neumàtic. A l'hora de triar neumàtics, és important decantar-se per marques de confiança, que fabriquen gomes de qualitat i emmagatzemen correctament els neumàtics abans de vendre'ls i triar els més econòmics segons les prestacions més idònies per a tu.



Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland
Llicenciada en periodisme i especialitzada en l'àmbit del marketing online des de fa més de 12 anys. Actualment, responsable de Comunicació i Màrketing d'ITV a TÜV Rheinland.

Com és un cotxe elèctric

21 - 01 - 2021

Quines són les peces principals que componen els cotxes elèctrics?

Distància de reacció, frenada i seguretat

31 - 08 - 2023

Aquests tres tipus de distància són tres conceptes que tenen molta importància en la seguretat de la conducció, concretament a l'hora d'haver d'accionar el pedal de fre.

Com col·locar correctament els retrovisors del cotxe

27 - 10 - 2021 T'ha passat alguna vegada que, anant en cotxe, de sobte, et sorprèn una moto just al costat que no havies vist o, pitjor encara, en canviar de carril has hagut de rectificar i quedar-te al que estaves perquè ha aparegut un cotxe que no t'esperaves? Si la resposta és sí, potser és perquè no tenies ben col·locats els retrovisors del cotxe.