Els defectes que pots evitar abans de passar la ITV

23 - 09 - 2021

Escrit per Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland
Com saps, a la ITV inspeccionem els vehicles amb la finalitat de garantir la seguretat a la carretera i el respecte pel medi ambient. L'ideal per a tots és superar la ITV sense cap defecte, però si passa i és considerat greu segons el Manual, s'ha de reparar i tornar a la ITV per a la seva comprovació. I la veritat és que hi ha alguns defectes greus que podries veure tu mateix i evitar abans de passar la ITV.

Testimoni MIL (Malfunction Indication Lamp)
Aquest testimoni indica que hi ha un error al motor, normalment relacionat amb la injecció de combustible. Per això, segons el Manual d'Inspecció d'ITV no és possible fer la prova d'opacitat dels dièsel si està encès o la dels gasos en els gasolina, a més de considerar-se un defecte greu. Per tant, si el testimoni MIL està encès, és millor que passis pel taller, ja que t'està avisant d'un problema que afecta directament la teva seguretat.

Testimoni de Airbag
Si aquesta llum està encesa vol dir que hi ha algun mal funcionament de l’airbag i, per tant corres el risc que, davant d'un impacte, l’airbag no actuï com cal. Així que, per la teva seguretat, no esperis que l'inspector de la ITV t'ho comenti, porta-ho abans a arreglar-ho.

Nivell d'oli
Un dels requisit que hem de complir quan inspeccionem un vehicle dièsel és comprovar el nivell d'oli per assegurar-nos que el motor està en condicions de poder-li fer la prova d'opacitat. Però, independentment de ser un requisit per superar la ITV, és important de cara a la conducció: ja que, per sota del mínim, pot arribar a gripar el motor, i, per sobre, pot generar avaries serioses en el motor i catalitzador de els vehicles.


Enllumenat i senyalització
La majoria de vehicles no supera la ITV per algun defecte greu en l'enllumenat del vehicle, com per exemple, que no funcioni alguna de les llums d'encreuament o algun dels intermitents. Amb posar la clau al contacte del vehicle i provar que funcionen totes les bombetes de l'enllumenat i senyalització, n'hi ha prou per evitar ser rebutjat en la ITV.

Vidres i miralls
Els vidres del vehicle han de tenir marca d'homologació, de manera que tampoc poden incorporar làmines para-sol que no portessin d'origen. Pots instal·lar làmines tintades en els vidres del vehicle, menys en el parabrisa i les finestres del conductor i l'acompanyant, però sempre han d'estar homologades. A més, has de tenir en compte que cap vidre ni mirall pot presentar cops o fissures. D'altra banda, les finestretes han de poder baixar i pujar correctament.

Cinturons i portes
Totes les portes del vehicle han d'obrir, tant per dins com per fora, perquè, en cas d'accident s’ha de poder accedir al vehicle. Amb els cinturons passa una cosa semblant: el vehicle ha de disposar de tants cinturons com places, i tots ells han d'estar homologats i funcionar.

Placa de la matrícula
La placa de la matrícula ha d'estar homologada i estar en bon estat, ja que el vehicle ha de poder-se identificar perfectament. Així que, assegura't que la teva matrícula és ben llegible abans d'acudir a una de les nostres estacions de ITV.

Neumàtics
És un dels elements fonamentals del vehicle, del qual ja hem parlat més concretament en anteriors ocasions. És per això que, no només per passar la ITV, revisis mensualment la pressió dels neumàtics i que el seu desgast no estigui per sota del que marca el testimoni. Recorda que també és important respectar l'equivalència dels pneumàtics en el cas de voler canviar les rodes del teu vehicle.

Si comproves tots aquests punts sovint, no només t'estalviaràs anar i tornar de la ITV, sinó que estaràs fent un adequat manteniment del teu vehicle i això es traduirà en una major seguretat.

Jasmina Vilaespasa

Responsable de Comunicació i Màrqueting d'ITV a TÜV Rheinland
Llicenciada en periodisme i especialitzada en l'àmbit del marketing online des de fa més de 12 anys. Actualment, responsable de Comunicació i Màrketing d'ITV a TÜV Rheinland.

Tipus de casc per a moto

15 - 12 - 2022 L'ús del casc és vital i obligatori per a tot aquell que condueixi una moto. El casc contribueix a reduir els traumatismes cranials en un 70% i la mortalitat en un 40%. Així que és molt important triar correctament la talla del casc, perquè quedi ben subjectat, i, per descomptat, que aquest sempre sigui homologat.

“Mi DGT”, l'app de la Direcció General de Trànsit

11 - 02 - 2021

“Mi DGT” és l'app que la Direcció General de Trànsit ha creat amb la intenció de ser un recurs útil per a tots els conductors, especialment per als més despistats.

Reformes ITV: para-xocs

09 - 09 - 2021

Quins cotxes sortits del concessionari necessiten legalitzar a la ITV els para-xocs?