Enllumenat i senyalització
La majoria de vehicles no supera la ITV per algun defecte greu en l'enllumenat del vehicle, com per exemple, que no funcioni alguna de les llums d'encreuament o algun dels intermitents. Amb posar la clau al contacte del vehicle i provar que funcionen totes les bombetes de l'enllumenat i senyalització, n'hi ha prou per evitar ser rebutjat en la ITV.
Vidres i miralls
Els vidres del vehicle han de tenir marca d'homologació, de manera que tampoc poden incorporar làmines para-sol que no portessin d'origen. Pots instal·lar làmines tintades en els vidres del vehicle, menys en el parabrisa i les finestres del conductor i l'acompanyant, però sempre han d'estar homologades. A més, has de tenir en compte que cap vidre ni mirall pot presentar cops o fissures. D'altra banda, les finestretes han de poder baixar i pujar correctament.
Cinturons i portes
Totes les portes del vehicle han d'obrir, tant per dins com per fora, perquè, en cas d'accident s’ha de poder accedir al vehicle. Amb els cinturons passa una cosa semblant: el vehicle ha de disposar de tants cinturons com places, i tots ells han d'estar homologats i funcionar.
Placa de la matrícula
La placa de la matrícula ha d'estar homologada i estar en bon estat, ja que el vehicle ha de poder-se identificar perfectament. Així que, assegura't que la teva matrícula és ben llegible abans d'acudir a una de les nostres estacions de ITV.
Neumàtics
És un dels elements fonamentals del vehicle, del qual ja hem parlat més concretament en anteriors ocasions. És per això que, no només per passar la ITV, revisis mensualment la pressió dels neumàtics i que el seu desgast no estigui per sota del que marca el testimoni. Recorda que també és important respectar l'equivalència dels pneumàtics en el cas de voler canviar les rodes del teu vehicle.
Si comproves tots aquests punts sovint, no només t'estalviaràs anar i tornar de la ITV, sinó que estaràs fent un adequat manteniment del teu vehicle i això es traduirà en una major seguretat.
Aquests tres tipus de distància són tres conceptes que tenen molta importància en la seguretat de la conducció, concretament a l'hora d'haver d'accionar el pedal de fre.