El manteniment dels neumàtics del cotxe

20 - 01 - 2022
Rodrigo Radovan

Escrit per Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Podríem dir que els neumàtics són els nostres peus a la carretera, ja que és l'únic element del vehicle que està en contacte amb la carretera. És, per tant, un dels principals elements de seguretat i per això és important revisar amb freqüència el seu estat, per garantir que tinguin una bona adherència i que responguin correctament davant els obstacles, moviments de direcció, acceleració i frenades. A més, en ser un element de seguretat bàsic del cotxe, si no està en bon estat pot ser motiu de rebuig a la ITV.

Per garantir un bon manteniment dels neumàtics del teu vehicle aquestes són les regles d'or que et recomanem seguir:
  • El desgast del dibuix: s'ha de revisar regularment que la profunditat del dibuix sigui l'adequada (per a turismes, el mínim ha de ser de 1,6 mil·límetres), ja que en cas contrari, el neumàtic perd adherència. Si la banda arriba a l'altura dels testimonis, és hora de canviar els neumàtics.
  • La pressió dels neumàtics: sense una pressió correcta, és fàcil perdre el control sobre la direcció del cotxe, a més que farà que augmenti el consum de combustible. El que és recomanable és comprovar la pressió un cop al mes i amb el cotxe en fred. Si no saps la pressió que han de tenir els teus neumàtics, has de saber que molts fabricants ho indiquen en el revers de la tapa del combustible o a la part interior de la porta, i que també ve indicat en el manual d'usuari del vehicle.
  • Revisió visual: periòdicament, revisa els neumàtics per detectar possibles bonys, esquerdes, talls o desgasts irregulars. Un cop amb una vorera o un sot, per exemple, podrien causar aquest tipus de danys.
Aquests són els punts bàsics que has de revisar i que pots fer tu mateix per garantir el bon manteniment dels neumàtics. A més, et recomanem també que tinguis en compte el següents punts sense esperar a passar la ITV, ja que també són importants per a la seguretat a la carretera.
  • Equilibrat: les rodes han d'estar ben equilibrades per tal d'evitar possibles vibracions. Alhora, es protegeix la direcció i la suspensió del vehicle.
  • Alineació: si l'alineació dels neumàtics és la correcta, conservaràs per més temps les rodes del vehicle, a més que consumiràs menys combustible.
  • Vàlvules: de tant en tant cal canviar-les, ja que com que són de goma, es deterioren amb facilitat.
Ah! No oblidis fer una ullada a la roda de recanvi, per evitar sorpreses desagradables el dia que la necessites.
Rodrigo Radovan

Rodrigo Radovan

Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyer en organització industrial. És el Director de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 25 anys d'experiència al sector de la Inspecció, Certificació i Assaig (sector TIC).

Assegurança obligatòria a la ITV

03 - 11 - 2022

Tot vehicle ha de tenir l'assegurança en vigor sempre, fins i tot per passar la ITV.

Els defectes més comuns en camions i autobusos a la ITV

28 - 07 - 2022
Els camions, els remolcs, els semiremolcs i els autobusos són el tipus de vehicles que més defectes greus presenten a la ITV. Segons les dades facilitades per AECA-ITV, el 2017, d'entre els 20.204.766 inspeccions realitzades, van ser rebutjats el 28,2% dels camions, el 26,3% dels remolcs, el 25,8% dels semiremolcs i el 24,6 dels autobusos.
Quins defectes greus es van repetir més a les nostres estacions ITV, entre aquests vehicles pesats?

Les avaries del cotxe més cares

19 - 04 - 2022 Tenir un cotxe implica tenir la butxaca preparada davant de qualsevol despesa inesperada que pugui sorgir.