Com incorporar-se correctament a l'autopista?

06 - 10 - 2022
Ma Dolores Serra

Escrit per Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Els carrils d'acceleració, com bé indica el seu nom, serveixen per assolir la velocitat adequada de la via a la qual volem incorporar-nos. Però això no vol dir fer-ho sense mirar. De fet, hem d'esperar fins a trobar el moment correcte per incorporar-nos i, llavors sí, accelerar abans d'esgotar tot el tram.

Aquest tipus de carrils estan pensats per facilitar l'entrada dels vehicles que provenen d'una altra via, entorpint el menys possible la circulació dels vehicles que ja van per ella. No obstant això, aquests han de facilitar la maniobra, dins les seves possibilitats, ja sigui desplaçant-se en el carril contigu o bé reduint i augmentant lleugerament la distància de seguretat respecte al vehicle que els precedeix.

Dit això, ¿quina és la forma correcta d'incorporar-nos a una autopista o autovia per un carril d'acceleració?
  • Indicar sempre amb l'intermitent la maniobra d'entrada a la carretera, independentment de si hi ha altres vehicles o no.
  • És recomanable utilitzar una marxa curta al carril d'acceleració per augmentar les revolucions del motor i poder aconseguir més potència d'acceleració. A més, en cas que fos necessari, aquest tipus de marxes també retenen més per reduir la velocitat.
  • Tot i que el cotxe que circula per la via hauria de facilitar-nos la incorporació, no podem oblidar que té preferència. Per tant, si no veiem clara la incorporació, haurem de cedir el pas i fins i tot aturar-nos si cal. Això sí, sempre al principi del carril per tenir alguns metres per davant per adquirir la velocitat adequada.
Si tens més dubtes sobre algunes normes de circulació, et recomanem que llegeixis el nostre article Falsos mites sobre normes de trànsit, on resolem els dubtes més freqüents.
Ma Dolores Serra

Mª Dolores Serra

Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland
Enginyera industrial especialitzada en Mecànica de Màquines. És la Directora Tècnica de l'Àrea de Mobilitat d'Espanya de TÜV Rheinland, amb més de 20 anys d'experiència al sector de la ITV.

Com funciona el ESP?

20 - 05 - 2021

Parlem del control electrònic d'estabilitat del cotxe.

Els cotxes d'hidrogen

26 - 10 - 2022
És curiós que en més d'una ocasió s'hagi definit al cotxe d'hidrogen o de pila de combustible com el futur de la mobilitat però, en canvi, es parla molt poc d'ell.

Per què es parla poc d'aquesta alternativa de mobilitat eficient?

Les avaries dels cotxes híbrids

01 - 12 - 2022 El creixement dels cotxes híbrids està tenint lloc a un ritme molt ràpid. És lògic ja que no tenen problemes amb l'autonomia, com passa amb els vehicles 100% elèctrics, i el seu motor tèrmic alleuja la càrrega de treball del bloc de combustió, el que a priori pot notar-se un estalvi pel que fa a combustible. A més, contamina menys que un vehicle dièsel o gasolina, el que és fantàstic per al medi ambient i per evitar possibles problemes de restriccions de circulació.